אימון HIT  

רבים מהמתאמנים מבצעים פעילות אירובית כדוגמת ריצה, אופניים, שחייה על מנת לשרוף קלוריות. 
לאורך השנים הדעה הרווחת הייתה כי על מנת לשרוף שומן יש לבצע פעילות גופנית בעצימות נמוכה למשך זמן ארוך יחסית.
שני מיתוסים משמעותיים מאוד שתרמו לכך הם שמתחילים לשרוף שומן רק לאחר 40 דקות של פעילות (זה לא נכון, שומן מתחיל להישרף מידית) והשני הוא שבעצימות נמוכה שורפים יותר שומן מאשר בעצימות גבוהה (מיתוס זה הוא פענוח לא נכון של העובדה כי בעצימות נמוכה אחוז גבוה יותר של הקלוריות שנשרפות מגיע משומן, אבל סך הקלוריות שנשרפות קטן יותר). מכיוון שהאפקטיביות של האימונים הארוכים בעצימות נמוכה לא נמצאו יעילים במיוחד ובעיקר משום שהם משעממים וגוזלים זמן רב מהמתאמן, התפתחה בשנים האחרונות שיטת אימון בשם HIT.
משמעות ראשי התיבות היא High Intensity Interval Training, או בעברית-אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה.

יתרונות האימון
שיפור היכולת האירובית וניצול החמצן: בעצימות אימון גבוהה שכזו (בדפקי עבודה גבוהים) נשיג שיפור ביכולת הקרדיווסקולארית, שחשוב מאד לבריאות הלב וכלי הדם.
שיפור בסיבולת השריר: נובע משיפור בפינוי חומצת החלב (חומצה לקטית).
העלאת הרגישות לאינסולין: מגביר את יכולת השרירים לקלוט יותר סוכר ולאגור אותו בשרירים במקום במאגרי השומן. 
העלאת הרגישות לאינסולין בהחלט יכולה למנוע או לעכב את מחלת הסוכרת.

לסיום! אימון  HIT הוא אינטנסיבי ויעיל, כזה שנמצא בתפר שבין אימון אירובי לכוח, כמעט ללא מנוחה, מאתגר, מתאים לאלו שאוהבים את ההרגשה הטובה שלאחר אימון מאומץ, ומתאים במיוחד לאלו שקצרים בזמן ולא מוכנים להתפשר על תוצאות.

 

ימי שני 19:30, ימי שישי 15:00 בהדרכת אורלי סובר